Josefine Georgsson

Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Graviditets frågor

Av Josefine Georgsson - 11 april 2012 11:26

När fick du reda på att du var gravid?  27 November 2011
Hur fick du reda på att du var gravid? Jag tog ett graviditets-test hemma, sedan ett tillsammans med Stefan på UM

Hur gammal var du då? Jag var 18 år när jag fick positivt på testet, men är 19 år nu..                                              Ungefär när blev du gravid? Söndagen 6 November 2011  ( 2011-11-06 )                                                              Hur reagerade du? Blandade känslor mellan, chock-glad-förvånad.                                                                        Hur tog pappan det? Han blev jätte glad :)                                                                                                       

Var graviditeten planerad? Både ja och nej! Jag trodde inte att det skulle gå så "fort" att bli gravid                  

Vilken vecka är du i nu? V.23 ( 22+3 )                                                                                                        

Har du mått illa? ja! Från vecka 8 fram tills v.18 spydde jag konstant, men mår bättre!                                  

Har du halsbränna? Nej, har aldrig haft det
Har du ont av foglossning? Vet faktskt inte
Har du mycket vätska i kroppen? Nej, det tror jag inte :S
Har du några bristningar? Nej, inga hittills i alla fall, och vill helst slippa!    

Kissar du ofta? Inte på dagarna, men nätterna !
Har du/haft några gravidcravings? Vatten i mängder, sura saker och oboy !
Vad vägde du innan du blev gravid? 57 kg, men vid inskrivningen 51. 

När kände du dom första sparkarna? Tidigt, I vecka 16 !
När kände pappan dom första sparkarna? I v.16 ! 

Sparkar den mycket nu? Ja! Han är nog sur för att datorn trycker på magen :) 

Hur många ultraljud har du gjort? 3 st! ett när jag gick ner för mycket i vikt, ett när jag och BM trodde jag var i v19, men blev då bakåt flyttad två veckor (v.17), sen ett UL när jag va i vecka 19 och fick då veta att det är en pojk i magen!

När är bebisen beräknad? Till 11 Augusti 2012
När tror du att du föder? Tror han kommer komma 2-3 dagar för tidigt! 

Vilka ska vara med på förlossningen? Sambon Stefan och sen vill jag ha med min mamma!









  Bild från ultraljudet, v.17 (16+4) ! Klicka för större bild
























































 
 
Louise

Louise

12 april 2012 23:55

tänk på att om du får bristningar så visar bara det vad det är för underbart du skapat, det är ett minne för livet! Älskar dig joffis! <3

http://louiseahs.bloggplatsen.se

 
Mikkis, 17 år och gravid

Mikkis, 17 år och gravid

23 april 2012 15:09

Är det ok om jag tar frågorna till min blogg? :)

http://mikkisa.blogg.se

Josefine Georgsson

23 april 2012 17:12

Klart det är! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Georgsson - 26 april 2012 21:31

Funderar på om jag har sammandragningar / förvärkar .. har en värk äver hela magen i alla fall. Gör inte speciellt ont, men är lite obehagligt.. lite kramp aktigt eller hur man ska förklara det. Annars har min dag vart bra, inte kräkts något i al...

Av Josefine Georgsson - 24 april 2012 19:52

    Idag va jag på MVC 08.30 för min första mätning. Gick väldigt bra! Först tog hon blodtryck och nål i armen.. Alla värdena va bra! :) Har även gått upp till 58.5 kg nu, och vägde 56.6 när jag skrev in mig.. så har alltså gått upp dryga 2...

Av Josefine Georgsson - 23 april 2012 16:48


..... HAR ÅKT PÅ HALSBRÄNNA !!!       För första gången i mitt liv har jag åkt på halsbränna! Jag som alltid önskat, speciellt nu under graviditeten att slippa det..  Inte kul alls om jag får säga det själv, gör "ont" på något sätt och är...

Av Josefine Georgsson - 22 april 2012 11:06


    Hej och Välkommen vecka 25      Idag kliver jag in i vecka 25, ( 24+0 )  Startat min dag med en.. eller ja.. TVÅ skålar filmjölk + cornflakes med socker ovanpå. Helt okej frukost för mig.   Inte sovit nå speciellt vidare idag/na...

Av Josefine Georgsson - 21 april 2012 19:31

... - Vi kommer bli 5 st i vår familj                   Min sambo, blivande pappa, Stefan Forslund                                           Grålle, han är en Grå Jako papegoja! ...

Presentation


Josefine heter jag och är 19 år gammal.
Väntar en son tillsammans med min sambo Stefan, och bor ca.3 mil utanför staden Borås.
På denna blogg tänkte jag skriva om min tid under graviditeten, och även lägga upp bilder.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards